Popular Posts

Saturday, August 13, 2011

Menyahut Cabaran

     (Di bawah adalah komen Sdr hassny yang saya salin dan siarkan manakala di bawah komen ini ialah pandangan dan ulasan saya.  Ulasan ini telah saya poskan pada 13 Ogos yang lalu.  Pada hari-hari berikutnya saya lihat elok sahaja.  Tetapi malam ni (17 Ogos 2011) saya dapati hanya komen Sdr hassny beserta gambar kartun sahaja yang ada.  Ulasan saya telah hilang.  Apa yang telah berlaku?  Apabila saya semak di bilik edit post, saya dapati ulasan itu masih ada di situ.  Lalu saya pos semula setelah saya tuliskan 'preamble' ini.  Kenapa ye?)
"hassny said...
Zaman dulu kalau budak-budak bersekolah di Ismail School kira2 memang terror....mesti pandai bahasa Inggeris punya... Bila sebut Ismail School, saya telah didaftarkan oleh mak saya untuk masuk darjah satu (1971) di sana. Namun apabila saya mendapat tahu, saya menangis-nangis tak mahu ke Ismail School, saya nak bersekolah di kampung saya sebab ramai kawan-kawan sekampung bersekolah di kampung. Akhirnya mak akur dengan kehendak saya. Bila dah tua begini, baru saya sedar, mak memang mahukan anaknya mendapat pendidikan terbaik (pada masa itu Ismail School lah tempatnya). Kalaulah saya ikut nasihat dan kehendak mak......"   
Apa nak buat seterusnya nih?

4 comments:

hassny said...

Teringin juga nak baca komen Hj Borhan tentang cerita saya nak bersekolah di Ismail School tu. Nampaknya komen tu hilang begitu sahaja. Biasanya dalam blog ni kalau kita copy paste memang tak ada masalah pun. Cuba padam masa dan tarikh post saya tu, mana tahu ia berjaya.

Borhan Mohamed Dali said...

Betul tu. Ni dah buat ni. Tengok, ilang lagi tak.

hassny said...

Nampaknya ilang lagi......kena cuba cara lain pulak....

Borhan Mohamed Dali said...

Ni dah ada balik. Tengok esok pulak...